Manažment

Práve tu je 29 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Open Panel

Search

http://www.mediator.vivere.sk/images/slideshov/01%20slide%20b.jpg

Ako sa z účastníkov konania stali účastníci mediácie

Manažment

Kto má rozum, nespolieha sa len na seba. (Lao-C´)

Do obchodného sporu s firmou vyrábajúcou nábytok zo stredného Slovenska sa dostal drevospracujúci podnik pri Brezne. Išlo o dlhodobých obchodných partnerov, v nábytkárskej firme sa však vymenil vrcholový manažment a spolupráca začala od istého času škrípať.

OnlySo Mediátor

Prvým problémom začala byť dodávka údajne nedostatočne vysušeného dreva, ktoré vstupná kontrola v nábytkárskej firme odmietla prevziať. K tomu sa pridal ďalší problém – drevospracujúci podnik začal spracovávať kalamitné drevo na drevené vykurovacie brikety a pri tejto aktivite sa spojil s rakúskou firmou, ktorá  mu na tento účel dodala technológiu.

Na tom by asi nič nebolo, pokiaľ by obe strany nemali podpísanú zmluvu o spolupráci v ktorej sa  zaväzujú, že pri ďalšom rozvoji sa oslovia navzájom ako prví. To znamená, že nábytkárska firma mala prostriedky a záujem podieľať sa na výrobe drevených brikiet.

No a problém do tretice, nábytkárska firma zapožičala na dobu neurčitú  drevospracujúcej firme dve špeciálne nákladné autá s hydraulickým ramenom na transport dreva, ktoré chce na základe vyššie uvedených skutočností okamžite vrátiť, resp. zaplatiť. Toto zamotané klbko problémov sa nábytkárska firma  rozhodla riešiť na Okresnom súde v Brezne, kde bola však okamžite po podaní žaloby informovaná o možnosti mediácie. Nábytkári okamžite informovali o tejto možnosti druhú stranu, ktorá, a prekvapujúco aj jej právni zástupcovia, súhlasili a pomerne rýchlo na tretie stretnutie (do 10 dní) uzrela svetlo sveta mediačná dohoda, ktorú podľa § 99 Občianskeho súdneho poriadku schválil  súd s nasledovným výsledkom:

a) kvalita, áno bol to problém na strane drevospracujúceho podniku, priznali, ako dodatok mediačnej dohody sa vyšpecifikoval systém výstupnej kontroly, ktorý sa bude robiť za účasti oboch strán v nábytkárskej firme,

b) drevené brikety – obe firmy zafinancovali druhú linku na výrobu brikiet. Rakúska spoločnosť súhlasila pod podmienkou, že tieto brikety nebudú vyvážané na rakúsky a maďarský trh,

c) nákladné autá – jedno drevospracujúci podnik zaplatil, a druhé bude financovať práve zo zisku z výroby drevených lisovaných brikiet a spolupráca pokračuje ďalej.

Opäť dodávame, že bolo vrátených 90 % súdnych poplatkov a celý proces trval 10 (slovom desať) dní.

Ak konanie skončia účastníci schválením súdneho zmieru do začiatku pojednávania, vráti sa im 90 % zo zaplateného poplatku. Ak konanie skončia účastníci schválením súdneho zmieru po začatí pojednávania, vráti sa im 50 % zo zaplateného poplatku. Ak účastníci vyriešili časť sporu súdnym zmierom v zmierovacom konaní, vráti sa im 30 % zo zaplateného poplatku za ďaľšie konanie súdu v predmetnej veci.

§ 11  zákona č.71/1992 Zb. o súdnych poplatkoch v znení nasl. zákonov

Výnimka však potvrdzuje pravidlo aj v oblasti financií. Nedávno jedna známa slovenská špedičná firma vyhľadala mediátora len preto, že sa nechcela súdiť. Jej nárok bol pritom absolútne oprávnený a súdne vymožiteľný, napriek tomu mala záujem na mediácií a v konečnom dôsledku maximálne ustúpila. Jej manažment však z istých dôvodov usúdil, že firma do súdneho sporu kvôli práve prebiehajúcemu výberovému konaniu v štátnej správe nepôjde...

 

Zdroj: Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky

 

Ponúkame Vám profesionálne služby  - Mediátor - Mgr. Rastislav ZIMA

Ak mate záujem  prekonzultovať konflikt alebo spor, neváhajte a kontaktujte nás kedykoľvek.

Save

Používaním našich stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú dodávať kvalitnejšie služby.